Sănătatea din culorile fructelor şi legumelor

O regulă simplă

  1. Fructele şi legumele ce au culori intense, vibrante ne furnizează antioxidanţi mai valoroşi decât cele care prezintă culori pale.

Cele mai sănătoase fructe şi legume

  • Strugurii
  • Coacăzele, zmeura, murele, căpşunile
  • Porumbul dulce (zaharat)
  • Spanacul (în general, vegetalele de culoare verde intens)
  • Ardeii capia, gogoşarii, morcovii
  • Roşiile, ceapa verde, varza roşie
  • Pepenele verde, pepenele galben
  • Prunele, merele, cireşele
  • Citricele, etc.

Ce sunt şi cum ne-ajută antioxidanţii?

  1. În urma proceselor metabolice, în rezultă şi aşa-numiţii „radicali liberi”, molecule dăunătoare celulelor organismului nostru.
  2. Radicalii liberi nu pot fi eliminaţi din organism decât cu ajutorul antioxidanţilor, pe care nu le putem procura decât din fructe şi legume.

Atenţie!

  1. Termenul de valabilitate al antioxidanţlor din fructe şi legume începe să se reducă imediat după recoltare.
  2. De aceea fructele şi legumele trebuie consumate cât mai proaspete, pentru a beneficia de toate calităţile lor.
conținut sponsorizat