Cele 5 etape pe care trebuie să le parcurgi ca să renunți la fumat

Prima etapă

1. Dacă doriți să vă lăsați de fumat, alegeți o perioadă optimă pentru acest lucru. Zilele lipsite de stres, cum ar fi concediile petrecute la munte, sau momentul apariției unor afecțiuni care impun interzicerea fumatului - gripe, guturai, bronșite, viroze respiratorii, pneumonie, ulcere, infarct micocardic, sunt perioade foarte potrivite pentru renunțarea la un obicei atât de nociv pentru sănătate.

2. Țineți un jurnal zilnic, în care să consemnaţi toate progresele dumneavoastră. Luaţi-vă cu dumneavoastră jurnalul oriunde aţi pleca, pentru a nota ceea se întâmplă la fiecare etapă.

3. Evitați, în primă fază, locurile cu mulți fumători - restaurante, cafenele, cluburi, discoteci.

4. Evitați alimentele cu gust amar, cel puțin o perioadă. Cafeaua, ciocolata amăruie, berea, sucurile cu cafeină, alcoolurile tari, pot trezi dorința de fumat.

5. Evitați alimentele care îngrașă, ca dulciurile, pastele făinoase și pâinea. Acestea vor fi înlocuite cu fructe, legume sau alimente sărace în calorii.

A doua etapă

1. Nu purtați cu dumneavoastră pachetul de țigări, ci numai câte țigarete vă propuneți să fumați într-o zi.

2. Alegeţi ţigări mai puțin tari, cu un conţinut scăzut de gudron şi nicotină.

3.  Fumați țigara doar pe jumătate , cealaltă jumătate aruncaţi-o.

4.  Reduceţi numărul de pufăieli din aceeaşi ţigară și inhalarea profundă.

5. Propuneți-vă să fumați doar împreună cu partenerul/partenera.

A treia etapă

1. Renunțați la fumatul din timpul nopții și mai ales la țigara foarte dăunătoare de dimineață, luată pe nemâncate.

2. Ocupați-vă timpul liber cu plimbări pe jos sau cu bicicleta, alergări zilnice, exerciții de inspirare a aerului curat, practicarea unor sporturi ușoare în compania nefumătorilor, vizionarea de spectacole, etc. Nu ratați scările, ignorați lifturile, mergeți la pâine pe jos, ieșiți duminica cu familia la pădure.

3. Faceți o baie caldă dimineața și seara, în fiecare zi.

4. Rugați-vă familia, prietenii și colegii nefumători să vă îndemne cât mai des cu privire la renunțarea totală și definitivă la fumat.

A patra etapă

1. În perioada de sevraj, când reapare pofta de fumat, mestecați un fruct, un morcov, bomboane mentolate și beți multă apă, pentru a elimina toxinele din organism.

2. Îndepărtați toate obiectele ispititoare - țigări, pipe, scrumiere, brichete, chibrituri. Nu le mai lăsați pe masa de lucru sau prin buzunare.

3. Recurgeţi la mestecarea unor plante care diminuează interesul pentru fumat, cum este rădăcina de obligeană sau frunzele de salvie, busuioc și mentă.

4. Folosiţi plante medicinale şi preparate naturale care vă pot ajuta să renunţaţi mai uşor la obiceiul nesănătos de a fuma.

A cincea etapă

1. După reușita renunțării definitive la fumat, în 12 ore, va fi înlăturat din organism monoxidul de carbon.

2. După 2 zile, va dispărea nicotina din organism.

3. După 2  luni, se va îmbunătăți circulația sângelui în membrele inferioare.

4. După 1 an, se va reduce substanțial riscul cancerului pulmonar și al bolilor cardiovasculare.

conținut sponsorizat